maandag 2 november 2009

Ding 9

Een korte beschouwing van mijn gedane acties op Web 2.0....

Er is een wereld voor mij open gegaan. Een weblog maken had ik nog nooit gedaan, van RSS feeds had ik nog nooit gehoord en van Flickr en foto's bewerken had ik wel eens gehoord, maar nog nooit wat mee gedaan.
Nu is dit me dus al heel wat bekender dan een maand geleden. Heel leuk en leerzaam!

Het lijkt me dat je met een weblog best wat kan doen met collega's met romanadvisering bijvoorbeeld. Ik zou zelf nooit voor privé-doeleinden een blog bijhouden, maar op het werk kan ik me er iets bij voor stellen.
Wat RSS betreft kan ik me voorstellen dat we dit in de bieb gebruiken om makkelijk op de hoogte te blijven van bepaalde ontwikkelingen in de branche. Zeker ook nu ik met de opleiding jeugdbibliotheekwerk ben begonnen ga ik me op bepaalde sites abonneren zodat ik goed op de hoogte blijf. Ik blijf het ongelooflijk vinden dat ik dit niet eerder wist en dat mij dat oranje tekentje voorheen nooit was opgevallen.
De foto-sites, om het maar kort zo te noemen, vind ik ook helemaal geweldig. Natuurlijk ook voor privé, maar ik zie zeker ook mogelijkheden voor de bieb, voor bijvoorbeeld een leuke aankondiging o.i.d.

Al met al heb ik echt het idee dat ik al heel wat geleerd heb en ik ben benieuwd naar de rest van de cursus!

2 opmerkingen:

  1. Leuk om te lezen dat je zo enthousiast bent. Inderdaad dit waren nog maar de eerste 'dingen'. De rest volgt nog. Veel succes hoor. Ben benieuwd naar je ervaringen!

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Goed om te lezen dat je er al zoveel mogelijkheden in ziet.

    Veel plezier met de volgende dingen.

    BeantwoordenVerwijderen