zondag 8 november 2009

Ding 10

Na een hele tijd (!) alles van Delicious te hebben bekeken en doorgelezen, geloof ik dat ik kan zeggen dat ik wel doorheb hoe het zit. Ik vond het eerst vrij ingewikkeld.
Ik denk dat je er best je voordeel mee kan doen, maar ik ben nog niet zo enthousiast dat ik privé een deliciouspagina ga maken. Bij ons in de bieb in Kapelle krijg je wel een deliciouspagina als je internet opstart. Dit is al enkele maanden zo omdat mijn collega's al eerder "23 dingen" hebben gedaan. Toen ik het voor het eerst zag, vond ik het erg onduidelijk, maar je moet er even induiken. Nu zie ik wel dat het best handig is, bijvoorbeeld bij romanadvisering. Ook de telefoongids staat er volgens mij in. Hoewel we deze ook in de favorieten hadden staan, ben je er via die deliciouspagina wel sneller dan wanneer je eerst naar je favorieten gaat. Toch heb ik er nog niet heel veel gebruik van gemaakt, maar misschien komt dat nog. Ik ga er in elk geval nog eens beter naar kijken bij ons in de bieb nu ik ding 10 gedaan heb!
Ik zie het eigenlijk vooral als een hulpmiddel om je favorieten op te slaan. In de toekomst ga ik misschien wel een privé-pagina aanmaken voor mijn favorieten, maar het delen van favoriete websites in een heel netwerk, zie ik voor mij persoonlijk nog niet echt als voordeel.

1 opmerking:

  1. Leuk dat je collega's het al gebruikten.
    Je kunt bookmarks ook op privé zetten, zodat je sommige wel met je netwerk deelt en anderen niet. Hierdoor kun je ook hier je privacy houden zoals je zelf wilt (je kunt ook alles op privé zetten).

    BeantwoordenVerwijderen