dinsdag 10 november 2009

Ding 11

Wiki's kende ik niet, alleen Wikipedia wel. Ik heb alles goed doorgenomen en bekeken en het lijkt mij heel goed toepasbaar binnen ons werk. De publiekswiki van de bibliotheek in Deventer vind ik heel mooi, alleen vraag ik me af hoeveel mensen er op kijken. Misschien kijken ze toch eerder op de gewone website van de bieb. Ik denk in elk geval dat klanten van onze bieb in Kapelle er weinig mee zouden doen. Wel denk ik dat je als collega's goed een wiki zou kunnen gebruiken om bijvoorbeeld elkaar te vertellen over bepaalde boeken die je hebt gelezen. Als een soort romanadvisering of zoiets. Of met leeskringen er iets mee doen, zodat ieder er iets aan kan toevoegen. En natuurlijk is het handig als je met verschillende mensen aan een bepaald project werkt, om allemaal makkelijk iets in te brengen.
Mijn man doet iets met kennismanagement en hij zei dat het daarbinnen ook veel wordt gebruikt.
Op de Zeeuwse favorietenwiki heb ik een berichtje over stoeltjerijden toegevoegd in de folder Zeeuwse tradities. Dit is vrij makkelijk te doen, vind ik.
Leuk om kennis mee te maken!
http://zeeuwsefavorieten.pbworks.com/Stoeltjerijden

3 opmerkingen:

  1. Hoi Liesbeth,

    Inderdaad de mogelijkheden goed verwoord. Lukt het om een een link naar je bijdrage op de Zeeuwse favorietenwiki te plaatsen in je bericht?
    Succes met de volgende dingen!

    Groetjes Julia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Julia, ik heb de link naar mijn bijdrage op de Zeeuwse favorietenwiki in mijn blog erbij gezet!

    BeantwoordenVerwijderen