donderdag 22 oktober 2009

Ding 6


Na een hele middag (met enkele tussenpozen van kinderen uit school halen en naar de gym brengen en halen) ding 6 gelezen te hebben en er e.e.a. mee uitgeprobeerd te hebben, ben ik iets wijzer over Flickr.
Ik had iets heel anders verwacht en dacht dat je hiermee foto's kon bewerken, maar ik begrijp nu dat het vooral is om je foto's te bewaren en eventueel te delen met anderen!
Ik snap alleen niet dat mensen hun vakantiefoto's voor de hele wereld zichtbaar maken, maar kennelijk kun je ze er ook zo op zetten dat ze privé zijn en niet door iedereen gezien kunnen worden.
Ik moet zeggen dat ik Flickr vrij ingewikkeld vind met die sets en tags. Voordat ik doorhad hoe je het moest doen, was ik al geruime tijd verder. Langer dan de 2 uur die er eigenlijk voor staat, maar goed dat ligt misschien wel aan mij.
Ik heb 4 foto's ge-uploaded op het account van 23 dingen. Twee in de set Boulevard Vlissingen en 2 in de set uitzicht kerktoren Kapelle. Op die ene die je hierboven ziet vanaf de kerktoren zie je in het midden een gebouwtje met een puntdakje en dat is de bieb van Kapelle!
Als ik ooit al foto's zou bewaren op een dergelijke manier zou ik niet Flickr gebruiken, maar Mijnalbum.nl. Deze lijkt mij makkelijker in gebruik voor een soort digibeet zoals ik.
Wat je er als bibliotheek aan kan hebben, is me eigenlijk niet duidelijk. Misschien komt dat in ding 7?


1 opmerking:

  1. De foto's die op Flickr geplaatst worden kun je ook weer terug laten komen op de blog, je hyves of website. Ook kunnen mensen er gemakkelijk op reageren. Doen jullie in de bibliotheek iets met foto's van activiteiten ed?
    Succes met het volgende ding!

    BeantwoordenVerwijderen