vrijdag 16 oktober 2009

Ding 4

Een hele tijd bezig geweest om alles te lezen en op een rijtje te zetten wat nu eigenlijk rss is, maar het is me nu duidelijk! Het duurde wel even, maar dan heb je toch wat.
Ik zag er eigenlijk eerst het nut niet zo van in, maar als je er een poosje mee bezig bent, lijkt het me toch wel handig.
Ik heb google reader genomen en dat ging heel makkelijk. Ook het abonneren op de verschillende sites ging eigenlijk heel makkelijk. Alle mede -23-dingers staan er in, dus ik kan makkelijk lezen als iemand iets nieuws op zijn blog heeft geschreven.
Ik vraag me alleen af waarom in het lijstje bij abonnementen de site van 23 dingen (alg) en de site van Julia niet vetgedrukt staat en de rest wel. Heeft dat een bepaalde reden?
Ook krijg ik "onze" 23dingen niet toegevoegd aan het lijstje. Moet ik zeker in een reactie vragen hoe dat zit.
Het lijkt me dat je als bibliotheek best wel wat kunt met rss. Trouwens niet alleen bibliotheken, maar ook in andere bedrijven. Ik snap niet dat er relatief gezien zo weinig mensen iets mee doen. Ben benieuwd of dit in de toekomst verandert.

1 opmerking:

  1. Goed om te lezen dat je het handig vind, het volgen van sites en blogs gaat op deze manier veel efficienter.
    Wanneer je 'onze' 23dingen wilt toevoegen zal hij waarschijnlijk om het wachtwoord vragen. Het is vooral handig als je RSS neemt op de reacties die worden toegevoegd, nieuwe dingen of berichten worden er niet geplaatst. Laat je het even weten als het niet lukt? Kunnen we er samen naar kijken.

    En ik vermoed dat de 23dingen site en mijn site niet dikgedrukt staan omdat we Wordpress gebruiken in plaats van Blogger.

    Veel plezier verder, gaat goed zo!

    BeantwoordenVerwijderen