zondag 27 december 2009

Ding 21

De Aquabrowser en My Discoveries. Erg leuk om eens goed te bekijken.
Ik denk wel dat het voor ons ingewijden leuk is om dingen op te zoeken, maar de gewone bieblezer zal het te veel informatie vinden en te ingewikkeld. Er komt veel op hen af als ze eens iets opzoeken. Ik vond WorldCat onpersoonlijk en zakelijk overkomen en voor veel mensen te ingewikkeld. En het duurde bij mij soms heel lang voordat ik iets in beeld kreeg, maar dat ligt misschien aan mij of mijn computer. Ook viel het me op dat je niet direct bij de boeken de tags ziet staan die toegevoegd zijn en dat zie je wel bij de boeken in de catalogus van de OBA. Die catalogus van de OBA vond ik heel mooi en goed werken met My Discoveries. Dit mogen ze ook bij ons doen, vind ik! Ook heel handig om lijsten voor jezelf bij te houden, maar ook dat toevoegen van tags die iedereen kan lezen, vind ik erg leuk.
Voordeel van WorldCat is natuurlijk wel dat het toegang biedt tot bibliotheken in de hele wereld, dus als je echt iets speciaals zoekt, kun je het toch wel ergens vinden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten