dinsdag 5 januari 2010

Ding 23

Klaar met 23 dingen!
Hoewel klaar.... Ik weet zeker dat ik sommige dingen nog wel eens wat beter ga bekijken, zoals RSS, Google Docs, wiki's en Library Thing.
Het is sowieso handig om de hele cursus als een soort naslagwerk te beschouwen dus ik hoop dat we nog lang in kunnen loggen. Lijkt me handig als je nog eens iets wilt nakijken of opzoeken.
Ik zag er eigenlijk behoorlijk tegen op om aan 23 dingen te beginnen, omdat ik er eigenlijk gewoon geen zin in had en ik niet zo'n internetter ben. (Misschien zelfs wel een beetje digibeet.)
Toch moet ik nu toegeven dat ik erg blij ben (en zelfs een beetje trots) dat ik het gedaan heb. Ik heb het gevoel dat ik nu toch veel beter weet wat er allemaal speelt op het gebied van Web 2.0.
Ik heb veel geleerd en er in elk geval kennis mee gemaakt.
Er waren verschillende dingen waar ik nog nooit van gehoord had. RSS, wiki's, Google Docs, Library Thing, Last.fm: er ging een wereld voor me open!
Veel dingen vond ik vooral voor privé erg leuk om te bekijken, zoals Flickr, You Tube, Last.fm en Library Thing.
En door alle dingen te hebben bekeken en mee te spelen, heb ik wel het gevoel dat ik er wat meer vanaf weet en voel ik me niet meer helemaal leek.
Toch zal ik nog steeds niet op Hyves gaan, ik ga niet twitteren en op mijn weblog is dit mijn laatste bericht. Ik voel me niet geroepen om dit soort dingen nu meer te gaan doen, maar daar is iedereen vrij in, toch?
Ik ben wel benieuwd wat we er uiteindelijk in de bibliotheek mee gaan doen. Dit zal toch vanuit het management of de teamleiders moeten komen, denk ik. Maar op het gebied van romanadvisering of het delen van documenten of wiki's is er volgens mij wel het een en ander mogelijk. We zullen zien wat er van komt.
Ik wil hierbij vooral Henk en Julia bedanken voor de begeleiding:
23 dingen was voor mij een echte eye-opener!

3 opmerkingen:

  1. Hoi Liesbeth,

    Proficiat hoor. Dat certificaat is binnnen! hartstikke top! Mooi om te lezen dat je aan deze cursus een goed gevoel hebt over gehouden. Het account blijft voorlopig bestaan hoor. Dus het is absoluut mogelijk om later nog eens terug te kijken.

    groetjes,
    Alinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Van harte. Weer wat ervaringen rijker.

    Henri

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Liesbeth,

    Van harte gefeliciteerd!

    Groetjes Julia

    BeantwoordenVerwijderen